Тема:
Планета людей в небезпеці.
Мета:
Порушити питання еколого - природоохоронного змісту, поглибити уявлення учнів
про тісні взаємозв’язки людини і природи; вплинути на емоційне сприйняття
проблеми.
Обладнання:
Декорації, малюнки, тезиси про природу, відеоролики, презентація, фонограма.
Хід
заходу.
Показується заставка
Землі в руках.
Голос природи.
1-й учень.
Земле, наша рідна
плането!
Ми чуєм твій стогін і
біль.
Благаєш порвати тенета
Бездушних людей.
2-й учень
Як тихо над краєм, а
серце тривожно б’ється.
Земля промовляє, як їй
нелегко живеться.
Від горя і болю
сміятись давно перестала,
Бо в’їлися бомби,
снаряди впилися,як жало.
Виходять в дорогу в
чудовім весільнім цвітінні-
Збива босі ноги
посипане ядом каміння.
Чудове повітря отруйним
насичено газом,
І дихати грудям вже
важче і важче щоразу.
Сплюндрована врода
водою гнилою і сміттям,
Ледь видно природу під
порваним сірим лахміттям.
В покраянім тілі
пластами лежать хімікати
Рубці затверділі, а їй
же ще жити і кохати.
Що буде – не знає, як
зміни на краще не буде,
Ви, мужні і сильні, під
захист візьміть її люди.
1-й учень
Увагу всіх жителів
Землі ми звертаємо на проблеми, які не тільки потребують серйозного підходу до
їх вирішення, але й потребують - і терміново - участі всього людства в
попередженні загрожуючої катастрофи. Планета людей в небезпеці. Заставка Землі.
Дівчинка
Це наша планета Земля!
Поки жити планета ця
буде,
Поки світ, ще в полоні
краси!
Бережіть же красу її,
люди,
Сонцем сяє хай крапля
роси
Доля планети у наших
руках.
1-й учень Людство бере,
а вірніше відбирає в природи щорічно десятки мільярдів тонн речовин і
матеріалів на свої потреби, повертаючи їй не менше 20 мільярдів тонн твердих і
газоподібних забруднень атмосфери і стільки ж органічних відходів.
2-й учень Рослинний
покрив планети вже не в змозі переробити вуглекислий газ, який виділяється при
згорянні палива. До того ж зникають ліси з величезною швидкістю: зелене вбрання
Землі щорічно скорочується на 1 %.
1-й учень Щорічно
планета губить десятки видів тварин і рослин. Червона книга набухає від все
нових і нових назв, які вносяться до неї під звуки скорботніх марщів
екологічної катастрофи.
2-й учень Червона книга
України — анотований та ілюстрований перелік рідкісних видів та видів, що
знаходяться під загрозою зникнення на території України, і підлягають охороні;
основний документ, в якому узагальнено матеріали про сучасний стан рідкісних і
таких, що знаходяться під загрозою зникнення, видів тварин і рослин, на
підставі якого розробляються наукові і практичні заходи, спрямовані на їх
охорону, відтворення і раціональне використання. Червона книга Вінницької
області включає 45 видів рослин та 65 видів тварин. Ми пропонуємо вам
переглянути слайди з рослинами і тваринами, які вже занесенні до червоної книги
України. Показ слайдів червоної книги.
1-й учень А зараз
Маргарита розповість вірш про пташок.
Учениця розповідає вірш
Були у матінки –
природи
Дві дочечки такої
вроди:
Хто їх побачив хоч на
мить,
Не зміг задути й
розлюбить.
Голубооку звали Флора.
У неї очі наче зорі.
Завжди замріяна,
тендітна,
Ласкава, ніжна та
привітна.
А Фауна- швидка, як
вітер,
Могла за птахами
летіти,
І за оленями стрибати
Та з білочками
пустувати.
Обидві світ живий
любили,
Відтак його
боготворили.
Тож вирішила мудра мати
В придане їм дарунки
дати.
Мрійливій Флорі- світ
рослинний,
А жвавій Фауні-
тваринний,
Щоб берегли і
доглядали,
Від всього злого
захищали.
Живуть в легендах і
понин
і Живого світу дві
богині.
1-й учень А зараз учні
покажуть вам сценку
Сценка
Вона: Гей,гляньте, яка
краса! Квіти цвітуть, ягоди достигають, метелики літають. А запах «Шанель №5» !
Так ти подаруєш мені найкращу квітку?
Він: Та що там квітку!
Я зараз тобі притягну цілий оберемок.
Вона: А я їх до кошика
складу.
Він: А я поки що тут
футбольний м’яч влаштую. Пас! (Б’є ногою бляшанку). Гол!
Вона: Е, дивись, яка пташка! Клас! Ніхто не
повірить.
Він: Давай зіб’єм .
Вона: Діставай рогатку.
Він дістає рогатку, цілиться.
Виходить вартовий.
Вартовий: Зупиніться!
Вона. Ой, хто це?
Вартовий. Я екологічний
вартовий!
Він: В чому справа? Ми
що, зайшли на вашу територію?
Вартовий. Ви порушили
правила поведінки у природі!
Вона. Які ж це?
Вартовий. Правило
перше. Не слід рвати багато квітів в лісі, не можна виривати їх з корінням,
заборонено рвати квіти, занесені у Червону книгу. Друге правило. Ігри слід
влаштовувати тільки в місцях, спеціально для цього призначених, а в жодному
разі не там, де ростуть квіти і ягоди. Трете правило. Забороняється нищити
тварин!
Він. Ми зрозуміли свої
помилки.
Вона. Такого більше не повториться.
Вартовий. Ну що ж, даю
вам шанс! Сподіваюсь ви цей урок засвоїте.
1-й учень Вода -
безцінне багатство, без неї неможливе життя на планеті. За 70 років свого
існування одна людина, щоб забезпечити власні фізіологічні потреби, витрачає 50
т води, а в сучасному місті тільки побутові потреби однієї людини за добу
витрачається від 300 до 500 літрів води. Крім того, воду у великих кількостях
споживають промислові підприємства, а також сільське господарство для
зрошування. Дуже забруднені річки України. Найбільшими забруднювачами води є
неочищені стоки металургійних, гірничодобувних, нафтопереробних та
машинобудівних підприємств, які викидають у водойми сполуки цинку, марганцю,
азоту, міді. Басейн Південного Бугу потерпає від надмірної концентрації сполук
міді, цинку, марганцю. На морські води негативно впливає портове господарство.
Тут відбуваються викиди паливно- мастильних матеріалів, сміття, мінеральних
речовин. Так, в Одеському порту вміст фенолу у воді перевищує гранично
допустимі концентрації у 8 разів. Потрапляння мінеральних добрив у моря
призводить до посиленого росту синьо-зелених водоростей, що зумовлює процес
«цвітіння моря», порушення його температурного режиму та зміни органічного
світу.Внаслідок господарської діяльності зменшуються запаси й погіршується
якість підземних вод. Понад тисячу сіл України нині втратили власні джерела
питної води.
1-й учень Пропоную вам
переглянути відеоролик Забруднення океанів. Дівчина вірш Ще назва є, а річки
вже немає. Усохли верби, вижовкли рови. І дика качка тоскно обминає
Рудиментарні залишки багви. І тільки степ, і тільки спека-спека І озерявин
проблиски скупі. І той у небі зморений лелека, І те гніздо лелече на стовпі.
Куди ти ділась, річенько? Воскресни! У берегів потріскались вуста. Барвистих
лук не знають твої весни, і світить спека ребрами моста. Стоять мости над
мертвими річками. Лелека зробить декілька кругів. Очерети із чорними свічками
Ідуть уздовж колишніх берегів...
2-й учень Трагедією в
долі українського народу стала аварія на Чорнобильській АЕС. З моменту аварії й
дотепер особливу проблему становить забруднення довкілля радіонуклідами. Після
закриття ЧАЕС проблемою залишається зміцнення здоров'я людей, що постраждали
від катастрофи, створення «безпечного» саркофагу над четвертим зруйнованим енергоблоком,
створення потужностей для переробки відпрацьованого палива та радіоактивних
відходів. 26 квітня 1986 р. Країна ще нічого не знає, не знає правди. Довгі
тривожні дні у мовчанні. А смерть уже відкрила свій чорний відлік і забрала
найкращих. Жодна катастрофа XX ст. не мала таких тяжких екологічних наслідків,
як Чорнобильська . Це трагедія не регіонального, не національного, а
глобального масштабу. Сильним радіоактивним забрудненням уражено 5 млн.
гектарів території України, забруднено 1,5 млн. гектарів лісів. Ще близько 2
млн. людей проживає на територіях, де радіоактивний фон перевищує допустимі
норми. Це райони Київської, Житомирської, Чернігівської, Вінницької,
Чернівецької, Кіровоградської, Івано-Франківської областей.
1-й учень Вплив
Чорнобильської аварії на здоров'я людей дуже значний і є проблемою не тільки
для нас,а й для кількох прийдешніх поколінь. Для порівняння - під час вибуху
ядерної бомби над Хіросімою було викинуто лише 740 грамів радіонуклідів...
Чорнобиль не минув...
• Дитяча смертність в
Україні вдвічі вища, ніж у Японії, Швеції.
• Зростає кількість
дітей з порушенням психіки.
• Зростає
захворюваність на рак щитовидної залози та інші онкологічні захворювання.
• Спостерігається
значне зниження імунітету.
Учень
О земле рідна, боляче
дущі
За ту збруднілу Фауну і
Флору,
І сором за душевних тих
сліпців,
Що нівечать безцінну
твою вроду.
Сліпців, котрі не
втямили азів,
Що справжне щастя в
килимах із квітів,
У сріблі рос., у золоті
хлібів,
У кришталях оцих
джерелець світлих.
1-й учень Пропоную
перегляд відеоролику Забруднення атмосфери.
Дівчина.
Чому шалені буревії
Природу нищать, мов
кати?
Невже їх породили
звірі?
Та й звір не робить
підлоти
Де наші ріки і озера,
Де кришталева та вода?
Чому замулені джерела?
Чому спіткала нас біда?
Колись давно усім на
диво
Цвіли прекрасні
міста-сади,
Неначе дівчина
вродлива,
Тепер над нами- сивіють
чади!
Еней, що з пекла
повернувся,
Якби в Україну завітав,
То з жаху, мабуть,
відсахнувся б,
Та й знов у пекло
почвалав.
1 –й учень
Дуже багато екологічних
проблем у нашої планети і винні у них насамперед саме ми.
2 –й учень
Давайте з вами ще раз
пригадаємо екологічні проблеми і шляхи іх вирішення.
1 Проблема: Надмірна
розораність (79% території)
Шляхи вирішення:
Консервація малопродуктивних і деградованих земель шляхом їх заліснення чи
залуження.
2 Проблема: Накопичені
токсичні відходи - непридатні, невизначені та заборонені пестициди
Шляхи вирішення: перший
етап - мінімізація ризиків при зберіганні (визначення власника, перезатарення
упорядкування існуючих складів)
3 Проблема: Накопичені
токсичні відходи - непридатні, невизначені та заборонені пестициди
Шляхи вирішення: другий
етап – впровадження безпечних технологій знешкодження непридатних пестицидів та
інших токсичних відходів
4 Проблема: Недостатні
потужності очистки стічних вод у комунальному господарстві – джерело
забруднення поверхневих водойм
Шляхи вирішення:
Будівництво і реконструкція очисних споруд каналізацій
5 Проблема: Транскордонне забруднення ріки
Дністер через недіючі очисні споруди каналізації м.Сорока Республіки Молдова
Шляхи вирішення:
Контроль виконання зобов’язань уряду Молдови щодо будівництва нових очисних
споруд
6 Проблема: Відсутність
належно облаштованого полігону для утилізації побутових відходів
Шляхи вирішення:
Рекультивація полігонів з облаштуванням гідроізоляції. Новий полігон, роздільне
збирання відходів
7 Проблема: Втрата
біологічного і ландшафтного різноманіття
Шляхи вирішення:
Формування регіональної екологічної мережі
1 –й учень Якщо ти
віриш у майбутнє, В його прийдешність, у життя, Дзвони у дзвони, кричи людям,
Бо більш не буде вороття. 2-й учень Віддай забуту свіжість травам, Відмий від
бруду всі хмарки, Відреставруй нам синє небо І дощ крізь сито проціди.
1-й учень
Хай ожива вода
Дніпрова,
Правічні височать дуби,
І хай полин,
трава-чорнобиль,
Не стане іменем біди.
2-й учень
Хай шурхотить прозора
хвиля,
І золотиться чистий
пляж,
І щоб не дихав так
натужно
Наш океан у латках плям
1-й учень
Прости нас,Земле,
нас , людей століття,
Яке надбало стільки
лиходій,
Що вистачить на кілька
поколінь.
А, може, й ні…
Не буде поколінь
Унаслідок людської
перемоги
Над усім живим, що
просить допомоги.
2-й учень
Якщо ти хочеш жити
довго-
Не треба нищити
природу,
Щоб щось залишилось
нащадкам,
Щоб щось залишилось
народу.
Зупинімось- останній є шанс.
Оглянімось- благаємо
вас.
Все задумано мудро в
природі:
Жити треба в мирі і
згоді.
Як розоремо о цей в шерсть,
Вирок нам без війни
буде смерть,
Зупинімось- останній є
шанс,
Ця планета не тільки
для нас.
Сьогодні люди стоять
перед вибором: або ми мобілізуємо всі досягнення сучасної науки й техніки, щоб
з їхньою допомогою швидко розв'язати всі проблеми нашого часу, або деградацію
біосфери зупинити вже буде неможливо. Дерево тягнеться до дерева - утворюються
сади та ліси. Хата тягнеться до хати - утворюються міста і села. Так
розвивається життя. А якщо ніхто ні до кого не буде тягнутися, спустошиться
Земля. А вона найпрекрасніша в космічному просторі. Це наша планета, і нам її
берегти. Якщо ви хочете стати природоохоронцем, дотримуйтесь простих, але водночас
мудрих порад Марі Клейтон і Крістофера Ендерлайна. Зелений рух - це більше, ніж
політична ідеологія. Це філософія повсякденного життя. Цей список порад для
тих, хто має «зелений дух» і хоче внести цей дух в буденне життя.
• Використовуй
вторинний папір, скло, метал, утилізуй їх.
• Не дуже часто
використовуй одноразові стаканчики, тарілки та інше начиння.
• Використовуй
полотняні рушники замість паперових серветок.
• Відремонтуй поламану
річ замість того, щоб її викидати.
• Купуй на Новий рік
тільки штучну ялинку.
• Для приготування їжі
використовуй не алюмінієвий, а скляний або емальований посуд.
• Вивчай свою найближчу
річку й роби все можливе для її охорони.
• Користуйся
нетоксичним милом.
• Не мийся під душем
дуже довго - економ воду.
• Закручуй кран під час
чищення зубів.
• З'ясуй, чи добра
теплоізоляція в твоєму домі.
• Намагайся частіше
ходити пішки, їздити на велосипеді.
• Не викидай сміття
уздовж дороги, якою їздиш.
• Хай у твоєму житті
буде більше гумору, усмішок, музики.
• Витрачай менше часу на
телевізор, а більше - на творчість, читання.
• Частіше жартуй і будь
веселим.
Комментарии
Отправить комментарий